و عليكم السلام ورحمه الله وبركاته ، الام و الأب بشر زي اي اي بشر ، قد يخطئوا او يصيبوا ، فما تفرضيش عليهم توقعات مثالية ولا افتراضات ، البشر مالهمش ضمانات في اي حاجه ، يعاب عليكي انك قاطعه بيها و ده ببساطه لان افعالها بتحدد هي مين ، و افعالك بتحدد انتي مين ، و دايما لازم لازم نلامس ليهم العذر ، علشان منهم كتير اوي اتجوزوا و خلفوا و حاولوا يربوا من غير ما يكون عندهم اي فكرة عن كل ده معناه ايه و المفروض يتعمل ازاي ، فأنتي بتحاسبي شخص على وعيه بناء على وعيك و ده حساب غير عادل ، انتي وعيك اكبر يبقى انتي اللي تقودي العلاقة ، انتي اللي تاثري عليها مش العكس ، نفس معاملة الطفل الصغير ، مهما عمل ما ينفعش نلوم عليه لأنه مش فاهم ولا واعي هو بيعمل ايه ، فما تخليش ردود افعالك كشخص واعي تترتب على افعال شخص غير واعي بأفعاله ، و بالتوفيق 😊
لعرض الإجابة في فدني اضغط هنا