إجابة علي السؤال: كيف أعالج الإدمان الجنسي وادمان الموبايل؟

و عليكم السلام ورحمه الله وبركاته ، ادي الموبايل لحد من اهلك يعمل عليه كلمة سر و ما يقولكيش عليها ، و اقفليه و حطيه في دولابك ، و ابدأي ركزي في حياتك و نفسك ، العاة المدمرة هي الموبايل نفسه و استخدامك الخاطئ له ، لأنك وصلتي لمرحلة متقدمة من التعفن الدماغي بسبب جرعات الدوبامين المفرطة اللي عرضتي عقلك ليها ، فبالتالي التركيز انعدم و الاحساس بالمتعة من غيره انعدمت ، و بقيتي تحسي انك مش انتي من غيره ، وقفي ده فورا و ابعديه عنك ٣ شهور متواصلين ، و ايا كان الغرض او الهدف ما تحاوليش انك تفتحيه او تستخدميه ، فراعي حياتك و وقتك ، علشان احنا مش هنعيشها مرتين ، فلازم نعيشها من غير ندم ، و بالتوفيق 😊

إجابة من Gaser Hesham

تم النشر الجمعة، ٢٩ مايو ٢٠٢٦

1 تعليق

جزاك الله خيرا انا بدات اسيطر علي نفسي فضلت خمس ايام من غير ما اقع

تم النشر الجمعة، ٢٩ مايو ٢٠٢٦

لعرض الإجابة في فدني اضغط هنا

عندك مشكلة؟ محتاج استشارة؟ فدني مجتمع يساعدك في حل مشاكلك ويجيب عن أسئلتك