و عليكم السلام ورحمه الله وبركاته ، ادي الموبايل لحد من اهلك يعمل عليه كلمة سر و ما يقولكيش عليها ، و اقفليه و حطيه في دولابك ، و ابدأي ركزي في حياتك و نفسك ، العاة المدمرة هي الموبايل نفسه و استخدامك الخاطئ له ، لأنك وصلتي لمرحلة متقدمة من التعفن الدماغي بسبب جرعات الدوبامين المفرطة اللي عرضتي عقلك ليها ، فبالتالي التركيز انعدم و الاحساس بالمتعة من غيره انعدمت ، و بقيتي تحسي انك مش انتي من غيره ، وقفي ده فورا و ابعديه عنك ٣ شهور متواصلين ، و ايا كان الغرض او الهدف ما تحاوليش انك تفتحيه او تستخدميه ، فراعي حياتك و وقتك ، علشان احنا مش هنعيشها مرتين ، فلازم نعيشها من غير ندم ، و بالتوفيق 😊
جزاك الله خيرا انا بدات اسيطر علي نفسي فضلت خمس ايام من غير ما اقع
تم النشر الجمعة، ٢٩ مايو ٢٠٢٦
لعرض الإجابة في فدني اضغط هنا