إجابة علي السؤال: هل التمسك بالحياة دائمًا هو الأرحم أم أن الراحة أحيانًا تكون أرحم من المعاناة؟

بصي الإنسان بطبيعته بيحب الدنيا فلو عاش ١٠٠٠ سنه هيتمنى يوم زياده. غير كدا زي م قلتي الموت مكتوب يعني ببساطة اليوم والساعة والدقيقة اللي هيغادر فيها الدنيا مكتوبة والمكان كذلك . طيب يبقى ليه يروح المستشفى ويعافر ؟! لأن ببساطة احنا مأمورين بالأخذ بالأسباب لآخر لحظة ودا اللي بنفهمه من قصص الأنبياء والصالحين .

إجابة من طويلبة علم 🥀🥀

تم النشر الجمعة، ١٩ يونيو ٢٠٢٦

0 تعليق

لعرض الإجابة في فدني اضغط هنا

عندك مشكلة؟ محتاج استشارة؟ فدني مجتمع يساعدك في حل مشاكلك ويجيب عن أسئلتك