كنت مرتبطه بولد كويس جدا معايا لمده سنه وشويه وحصل مابينا تلامسات وتجوزات كبيره جدا بس الحمدلله انا لسه بنت والفكره انه كان بيحبني اوي وانا وكنت بعتبره الوحيد الي هعرفه واشوفه واللمسه فحياتي وانه جوزي فعلا وجه اتقدملي واتخطبنا بس الفكره التجاوزات دي كملت وانا عندي حديه فلشخصهه واتضراب عموما وكنت لما بتعصب لحاول الاقي كلام يتضايقه وديما كنت اشك فيه بس كنت بحبه اوي وبدلعه وكان بيحبني جدا سافر لاهله بعد الخطوبه ب 8 شهور وقاعد هناك بقاله كام شهر الفكره اني غلطت كتير معاه وحسيت انه بيعمل حاجه غلط من ورايا هناك فكنت بتخانق ديما ديما معاه لحد مزهق وكمان كنت ساعات بغيظه واقله نزلت وانا منزلتش قلعت الشبكه وانا مقلعتهاش لحد ما فيوم من الايام قلي كلمي اهلك يلا ونخلص الموضوع الفكره اني ديما كنت انا الي بقولها ليه من خوفي والله وضعفي واخساسي وانه ممكن يغدر بيا فعملتله بلوك وقلت ماشي وقلت هيجي ويصالحني راح باباه رن علي بابا وقعد يزعق وبنتك مش بتحب ابني ومش عيزاه وبتقله قلعت حاجتك وفجئه ف خلال اربع ايام سيبنا بعض وحتي مكلمنيش مش بيرد اتحايلت عليه فكل حاه حرفيا اتذللت انه يفهمني بكلمني اسمع صوته احتفي اخر حد سمعته كان ابوه وهو بيكلم ابويا بعد مكان بيحبني انا عموي مغدرت بيه كدا والسنات بتتدلع عادي وانا كنت بتدلع عليه وزي بنته انا من يومها عندي بانك اتاك وزعلانه علي انه لمسني وعايزه اقطع جسمي وبصلي وبستغفر وبعيط وبقول يارب وبتصل بيه لحد الان عملي بلوك مكالمات وواتساب بس سايب الانستجرام والفيسبوك والتيك توك وكدا اعمل ايه واتخطاه ازاي انا حلسه بنار فقلبي يارب صبرني
بصي يا بنت الحلال إحنا مش ملايكة وكلنا بنغلط والتجاوزات اللي حصلت في الأول دي كانت غلطة وغلطة كبيرة كمان ولازم تعترفي بينك وبين نفسك إنها غلط عشان متكرريهاش تاني بس في نفس الوقت ربنا مش عايزك تموتي نفسك من الندم ولا تقطعي في جسمك لأن ربنا غفور رحيم وبابه مفتوح دايماً للتوابين والشيطان عايز ييأسك من رحمة ربنا ويدخلك في سكة الهلاك والندم اللي ملوش لزمة فوقي واستغفري وقربي من ربنا بجد والندم الحقيقي هو إنك تتغيري للأحسن مش إنك تدمري نفسك الولد ده خلاص أخد سكة ومشي فيها يبقي كرامتك فوق أي حاجة واعتبري اللي حصل ده درس وقرصة ودن عشان تفوقي وترجعي للطريق الصح ارمي حمولك على الله وهو سبحانه كفيل يداوي جرحك ويربط على قلبك ويسامحك بس انتي خدي خطوة لورا واقفي مع نفسك وقفة لله..
تم النشر الاثنين، ١ يونيو ٢٠٢٦
يا بنتي، أنا آسفة جدًا للي بتمرّي بيه، قلبك مكسور ومشاعرك مختلطة، والألم واضح. الحمد لله إنكِ لسه محافظة على نفسك، وإنكِ بتستغفري وبتدعي ربنا، ده خطوة قوية. اللي حصل انتهى، وربنا بيغفر للي بتتوب بصدق. ركزي دلوقتي على نفسكِ: اقرئي قرآن، ادعي بالصبر والشفاء، وابتعدي عن أي تواصل معاه حتى لو ساب حسابات مفتوحة. امسحي الصور والذكريات اللي بتذكركِ بيه عشان تقدري تتقدمي. لو البانيك أتاك والأفكار السلبية مستمرة، روحي لصفحة الخبراء على Fedni وابحثي عن متخصص نفسي يساعدكِ: https://www.fedni.net/experts ابحثي كمان عن أسئلة مشابهة في فدني عشان تلاقي تجارب ونصائح إضافية. ربنا يصبركِ ويفرّج همكِ يا رب. أنتِ أقوى مما تتخيلي.
تم النشر الاثنين، ١ يونيو ٢٠٢٦
اسأل الله لكي ان يفرج همك وان يعوضك بمن هو اصلح لك، اختي اولا التجربة الي مريتي بيها على الرغم ان نتايجها كانت صعبه وفيها ندم الى ان لها حلول وفوايد نوعا ما.. فهبدأ بالحلول وهي انك لو ركزتي عن السبب الي بيشغلك بيه انو كان بيملى وقت فراغك واشياء اخرى عاطفيه فاشوف انك تشغلي وقتك الفاضي في هوايات بتحبيها واشياء تخليكي متفكريش فيه (داخل اطار الشرع)..فانا اشوفو انسب حل ومع الوقت هتنسيه وممكن تظل الذكرى حفره في قلبك لفتره معينه الين تتردم مع الوقت...بس خلينا نركز برضو على الجانب الايجابي وهو انك اتعلمتي من غلطك واتعلمتي ان الخطوبه ما هي الا فتره بنتعرف فيها على بعض وليس نحب فيها في بعض سواء على الواتس او على التلفون لانو في الاساس حرام شرعا وبيكون تعلق وهمي مع شخص لازال اجنبي وغير مضمون... فلذلك في الرؤيه الشرعيه بتتكلمو في الحاجات المهمه وتفهمو شخصيات بعض وتتعرفو على بعض باسئله مهمه والاهم تحت اطار الشرع ... فركزي على اشغال وقتك وسواء رجع او جيه حد غيره نطبق الدروس المستفاده من التجربه
تم النشر الاثنين، ١ يونيو ٢٠٢٦
@Hatem Hatem البرنامج مش فيه خاص ولا مسموح بالتواصل مع الأعضاء خارج التطبيق... المفروض العضو بينزل السؤال مجهول لو مش عاوز حد يعرف هويته ولا يكتب تفاصيل خاصة ممكن يتعرف منها.. مش عارفة هي قبل ما تمسح الحساب كانت ناشرة بهويتها ولا لأ بس عامة التفاصيل المكتوبة مفيهاش ما يوحي بهوية الشخص فمتعتبرش خصوصيات.. لو العضو مش عاوز أي شخص يشوف مشكلته وردوده عشان الخصوصية فيه إمكانية تواصل مع الخبراء المسجلين بالتطبيق فقط أو توجيه سؤال مباشر لخبير معين وطلب إخفاء السؤال.. فمفيش انتهاك للخصوصية على التطبيق.
تم النشر الاثنين، ١ يونيو ٢٠٢٦
دي خصوصيات ومش لازم الكل يشوفها، طيب البرنامج هنا في مراسله خاص ولا
تم النشر الاثنين، ١ يونيو ٢٠٢٦
اه تقريبا كله بيشوف
تم النشر الاثنين، ١ يونيو ٢٠٢٦
انا بحبه مش عارف ابص في وش راجل تاني مع ان ميه واحد يتمناني بجد وهو حتي شكليا كان اقل مني بكتير فكل حاجه كنت بمشي معاه فكل حته الناس تبصلي وحنينه وطيبه ودلوعه وبفهم كان بيقول فيا شعره هو وآلي حواليا معرفش هيلاقي فين احسن مني
تم النشر الاثنين، ١ يونيو ٢٠٢٦
هوا التعليقات الناس كلها بتشوفها ولا اي؟!
تم النشر الاثنين، ١ يونيو ٢٠٢٦
ابويا وامي حالفين انه مش راجل وابوه واحد ناقص وانه باعني ومش هيوافقو عليه💔
تم النشر الاثنين، ١ يونيو ٢٠٢٦
سبيه شويه ولو عايزك هيرجعلك.
تم النشر الاثنين، ١ يونيو ٢٠٢٦
بعت اه كتير اوي اوي يخلي الجبل الي مش بيحس يحس ويرد
تم النشر الاثنين، ١ يونيو ٢٠٢٦
اعتقد انتي بعتي اللي فيه الكفايه، ولا انتي شايفه اي
تم النشر الاثنين، ١ يونيو ٢٠٢٦
مبعتش تاني خالص؟
تم النشر الاثنين، ١ يونيو ٢٠٢٦
نصيحه بلاش تبعتي حاجة
تم النشر الاثنين، ١ يونيو ٢٠٢٦
بس باقي البرامج لا
تم النشر الاثنين، ١ يونيو ٢٠٢٦
يعني مبعتش انا بفضل ابعت واقله انت راجلي وبحبك ومش عايزه اتجوز غيرك ببعتله في البوم اكتر من200 مسدج ومش بمل وبعيط عشان كتير بس مش بيعمل سين حتي بس بيظهر في واتساب اختي انه فاتح اخر ظهور كذا وانه اونلاين وهكذا
تم النشر الاثنين، ١ يونيو ٢٠٢٦
خلاص استني لفتره صغيره وكل حاجة هتظهر،
تم النشر الاثنين، ١ يونيو ٢٠٢٦
طيب بص هو انا قبل منسيب بعض فضلت لتضايقه كتير قعدت اقله خليك راجل انا مش عوزاك وبتاع بس هو عارف اني بغير عليه وعصبيه وكان بيستحملني فجئه اشتكي مني لابوه هو ممكن يكون بيحبني بس كبرياء مع ابوه هناك اصلا نرجسي قومو عليا مكنش موافق الراجل دا علي الجواز من الاول اصلا وزي ميكون صدق بس انا بقعد اقول كان حارب العالم عشاني زي منا عملت 💔
تم النشر الاثنين، ١ يونيو ٢٠٢٦
لو كان خيرا لبقى، حاول تشوفي حياتك ودنيتك، هي مش بتقف علي حد صدقيني، واللي يغووور يجي مكانه طبور
تم النشر الاثنين، ١ يونيو ٢٠٢٦
بس مش راجل للاسف سبني وغدر بيا💔
تم النشر الاثنين، ١ يونيو ٢٠٢٦
اللي عايزك هيفضل جمبك ولو عايزك هيرجعلك
تم النشر الاثنين، ١ يونيو ٢٠٢٦
بصي يابنت الحلال
تم النشر الاثنين، ١ يونيو ٢٠٢٦
يعني مش صغير
تم النشر الاثنين، ١ يونيو ٢٠٢٦
العشرينات
تم النشر الاثنين، ١ يونيو ٢٠٢٦
هوا عنده كام سنه
تم النشر الاثنين، ١ يونيو ٢٠٢٦
دا حتي اهلي صدقوه
تم النشر الاثنين، ١ يونيو ٢٠٢٦
يعني انا سلمت حبي ونفسي للعب عيال؟
تم النشر الاثنين، ١ يونيو ٢٠٢٦
الحب بيظهر في المواقف اللي زي دي
تم النشر الاثنين، ١ يونيو ٢٠٢٦
ملهاش علاقه كل ده...
تم النشر الاثنين، ١ يونيو ٢٠٢٦
هو ليه طيب كان محسسني كل السنين دي بحبه وجنونه بيا دا كان بيعيط لما اقله نسيب بعض دا كان بيروح المستشفى لاما اعمله بلوك واقله مش هكلمك
تم النشر الاثنين، ١ يونيو ٢٠٢٦
اعتقد انه لو عايز يوصلك هيوصلك، حاولي تتخطي الموضوع باي طريقه
تم النشر الاثنين، ١ يونيو ٢٠٢٦
باباه متحكم جدا وهو الي قومه عليا هناك وهو الي كان مديله فلوس للشبكه والشقه وجامعته وحياته ومتحكم فكل حاجه وبردو بقول لا ممكن لو حابب يكلمني من اخواته يتصرف هو في الاخر والاول راجل بس انا خيالي بيخط ميه سيناريو
تم النشر الاثنين، ١ يونيو ٢٠٢٦
انتي عندك شك انه الفون يكون متاخد منه؟
تم النشر الاثنين، ١ يونيو ٢٠٢٦
هو عامل بلوك واتساب ومكالمات ومش بيرد عليا خالص خالص حتي بعت باباه هو الي يكلم بابا ومن ساعتها مسمعتش صوته برن فكل كمان وببعت فوق الميه مسدج وبعمل جروبات واخرج اصحابي منها واتساب عشان ابعتله واعيط واحب فيه واترجاه وانصحه وابعت قران واغاني بتاعتنا واقوله عشان خاطري وحياتي طب منرجعش بس تكلمني يمكن اقتنع بصوتك بتوصل ومفيش رد صحين ومش بيزرقو مش بيتدخل ببعت بنتريست وتيك توك وانستجرام واتساب من الجروبات وبشحن رصيد عشان اتصل دولي وكل دا مش بيرد ومعملي بلوك مكالمات رصيد وواتساب وفيس تايم لاكن انستجرام متساب مش معمول بلوك مع اني برن مش بيرد بردو ومش بيعمل بلوك هو زي ميكون موبيله متاخد منه وبيتقفل ويتفتح في اوقات معينه نفسي حتي يتصل يقلي اي حاجه يفهمني وانا هتقبل
تم النشر الاثنين، ١ يونيو ٢٠٢٦
هوا كدا خلاص انقطع كل التواصل بينكم؟
تم النشر الاثنين، ١ يونيو ٢٠٢٦
لعرض السؤال في فدني اضغط هنا