السلام عليكم، الخوف والقلق هيغير حاجة؟ طبيعي تحسي بشلل وضياع، كل ما تركتِ الأفكار دي تتحكم فيكِ. مش مطلوب منك تقفلي المنهج قبل الامتحان، المطلوب تركزي إزاي تستغلي الوقت المتبقي صح بحيث حتى لو رحتِ الامتحان وأنتِ مش مذاكرة أحسن حاجة تقدري تحلي كويس. ممكن واحد يبقى مقفل كل حاجة لكن رايح مش نايم كويس وتارك الخوف والتوتر يسيطر عليه يحل بطريقة سيئة وعلى العكس واحد مذاكر نص نص بس رايح الامتحان نايم كويس ومركز ومهدي أعصابه هيقدر يحل أفضل. ساعات كتير على فكرة إجابات بعض الأسئلة بتكون موجودة في أسئلة تانية بالامتحان والطالب الهادئ المركز يقدر ياخد باله منها فيحل حتى اللي كان ناسيه أو مش مذاكره كويس. *** صدقيني عن تجربة، كل دقيقة قبل الامتحان بتفرق فلا تستهوني بإن الوقت قليل ومش هتلحقي. حاولي بس تقعدي في مكان هادي ومش مكركب ولا حواليك زحمة كتب ودفاتر. يا دوب، كتاب المادة اللي هتراجعيها. لو عاوزة نصائح أكتر للمراجعة اقرأي إجابتي على السؤال ده ويا رب تفيدك. https://www.fedni.net/q/89227943/هل-أؤجل-امتحانات-الثانوية-العامة-وما بالتوفيق.💚💚
ربنا معك ويقويكِ.❤️
تم النشر الاثنين، ١٥ يونيو ٢٠٢٦
شكرا لحضرتك 🥺هحاول والله المستعان
تم النشر الاثنين، ١٥ يونيو ٢٠٢٦
لعرض الإجابة في فدني اضغط هنا