التعليقات مغلقة ؟ ايه نوع الغسول اللى بتستخدمية أو الروتين اللى ماشية علية عموما واستخدمتيلها إيه قبل كدا
شكرا جدا طب الاحسن لحالتي سيرومات نيا سيناميد ولا سالسيك اسيد وكمان لو في انواع هنا كويسه ترشحهالي الأكرتين علاقتي بيه توكسيك بحسو بيحسن حاجه وبعدين بيبوظ وشي كله بعدها خصوصا بشرتي بتتحسس تقريبا منه وسعات حاجز بشرتي بيتدمر فيعمل فعلا مفعول عكسي
تم النشر الاثنين، ١٨ مايو ٢٠٢٦
@السائلة أول حاجه متلغبطيش منتجات كتير اوووى ممكن تبقى حاجة كويسة وتجيب مفعول عكسى ..... انتى أهم حاجةغسول كويس ومرطب كويس وكذلك صن سكرين دول أساسيات ولازم تستقرى من تجاربك انتى وتشوفى اكتر المنتجات اللى بشرتك ارتاحت عليها .... اما بالنسبالك انتى لو توبى جينت كويس معاكى كملى علية لكن لو مش حاساه ممكن تجربى toulifly cleanser هيبقى مناسب جدا لبشرتك ممكن تشوفية ... المرطب ممكن تستخدمى مرطب البشرة الدهنية والمختلطة بتاع شركة vacation كويس جدا وكذلك تجيبى صن سكرين vacation بس الجل يبقى كدا معاكى الأساسيات ... حاولى تجربى سيروم سالسليك آسيد أو نياسيناميد ... أكرتين لو بشرتك حساسة اووى بلاش لكن لو حاساة بيجيب مفعول للحبوب من غير ما يأذى البشرة يبقى كويس لو لا حاولى تجربى Azaderm cream كويس جدا بس تعرفى طريقة استخدامة كويس ... بطلى شوكلاتة بطلى لب والحاجات اللى بتأثر على الحبوب دية ...+ الأهم من دا كلة الإنتظام مفيش انتظام مفيش نتيجة فعلية ملموسة
تم النشر الاثنين، ١٨ مايو ٢٠٢٦
استخدمت توبي جينت الازرق وغسول سيرافي وشان قبل كدا وسينوبار برضو لإن سعات بشرتي بتتحس ومبتتحملش المرطبات الشديدة وبرطب مش منتظمه سعات سيرافي بردوا سعات مرطب شان واستخدامت مرطب تيترا هيدروا جل وكذا حاجه وبستخدم اكرتين للحبوب وكذا مضاد حيوي مختلفين وكمان كذا جل زي جل ستارفيل اكني وواقي شمس بوباي وفي بعض الأحيان انفنتي او لاروش للبشره الدهنيه بس حاليا مقفه كل حاجه بستخدم غسول توبي جينت بس وسعات احط اكرتين ولو اتحسس بحط سيروم ديرما تن سنتيلا او شان جل مرطب عشان يهدي وشي
تم النشر الجمعة، ٨ مايو ٢٠٢٦
لعرض الإجابة في فدني اضغط هنا