إجابة علي السؤال: كيف يمكنني علاج الدوخة والتعب والإرهاق المستمر؟

السلام عليكم، الأعراض دي غالبا بسبب أنيميا أو نقص فيتامينات ومعادن فمحتاجة تعملي تحليل صورة دم كاملة ونسبة الحديد وفيتامين د تحديدا. وتابعي مع طبيب باطنة عشان يكتب لك كورس العلاج اللازم على حسب النقص اللي التحاليل هتظهره. ويا ريت تبدئي تحسني نظامك الغذائي، ممكن تكوني بتاكلي (كويس) بس وجباتك مش متوازنة أو مش بتحتوي على عناصر غذائية ضرورية لك، ومارسي رياضة ولو عشر دقائق (مش لازم تمارين تقيلة أو كارديو، ممكن تمارين تمدد بسيطة) هتنشط الدورة الدموية وتحسن من حالتك الصحية. وبالنسبة لمشكلة الجلدية، فبلاش تستخدمي أي مستحضرات أو أدوية من نفسك.. لازم كشف جلدية. ألف سلامة.

إجابة من mai mahfouz

تم النشر الأحد، ٢١ يونيو ٢٠٢٦

1 تعليق

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته حاضر خير إن شاء لله

تم النشر الأحد، ٢١ يونيو ٢٠٢٦

لعرض الإجابة في فدني اضغط هنا

عندك مشكلة؟ محتاج استشارة؟ فدني مجتمع يساعدك في حل مشاكلك ويجيب عن أسئلتك