السلام عليكم، فاهمة إحساسك وحالتك جدا. رأيي ما دام الجيران معملوش لكم اعتبار ولا مهتميين لمشاعركم وراحتكم يبقى بلاغ بأدلة ويتعمل لهم محضر يمكن يتأدبوا. إذا هيكون ده صعب بالنسبة لكم ومفيش أي كبير تطلبوا تدخله وكمان مش هتقدروا تعزلوا من المنطقة يبقى زي ما نصحك أستاذ عصمت هاتي سماعة من النوع العازل للضوضاء واستخدميها عشان تنجزي في دراستك وحياتك. وأخيرا نصيحة مهمة؛ قبل اللي فات أنصحك تستعيني بالله واعملي ورد يومي لذكر (حسبي الله ونعم الوكيل) ردديها كتير قد ما تقدري وبيقين وفهم تام لمعناها وإن شاء الله ربنا هيكفيك شرهم وأذاهم. والحسبنة مش معناها إنك بتدعي عليهم بالشر، معناها إنك بتلجأي لله وتعتصمي به. وربنا يصلح لكم الأحوال ويرزقكم جيرة أفضل إن شاء الله.
يارب بجد تسلمي شكرا🤍🤍
تم النشر الخميس، ٤ يونيو ٢٠٢٦
لعرض الإجابة في فدني اضغط هنا