أحل اللّه لك الزواج وحرّم أي شئ غير ذلك . حضرتك عارف ان دا ادمان ف الحمد للّه ، أول شئ توب لربنا سبحانه وتعالى لأن دا ذنب كبير واقف مع نفسك وحاسبها وخلي عندك عزيمه على عدم العودة.يعني قول انا مستحيل ارجع لكدا ، ابعد عن أي مثير وغُض بصرك ولا تتبع خطوات الشيطان وادعي كتير واستشعر نظر ربنا ليك لأنه هو البصير والرقيب ، ومهم تجاهد نفسك ولا تيأس وفكل مره تهم بالتوبه والإغتسال وصلاة ركعتين توبه وتستغفر ، وعند الشعور بذلك الأمر تقوم تتحرك فورا تعمل رياضه أو اي حاجه ،وكمان تعاقب نفسك يعني لو وقعت هتتوب طبعا وبعدها هتعمل طاعه صعبه عليك سواء صدقه او قراءة قرآن أو قيام ليل كتير ...اي عمل صعب ودا الهدف منه انك تبقى عارف فيه مقابل هيتعمل وكمان علشان الحسنات يُذهبن السيئات فأتبع السيئة بالحسنة تمحُها ودا حديث ولكن مش متذكره لفظه الصحيح بس دا معناه . والصلاة إياك والتقصير فيها بسبب الأمر دا ، وشوف صحبه صالحه واقرأ القرآن وافهمه واعرف أن ذنوب الخلوات كارثه وبتجعل كل اعمالك يوم القيامة هباءا منثورا فخاف على نفسك . كمان في اعراض انسحابيه لما تحصل مترجعش تاني بل اعرف انك ماشي صح منها الضيق الشديد والرغبه في هذا الفعل وممكن حزن شويه وعدم الرغبه فحياتك الطبيعيه ، اول اسبوع صعب وبعدين واحد تلو الآخر هتلاقي الأمر اختفى بإذن اللّه فجاهد نفسك ، وطبعا لا تنسى الدعاء والإستعانه بالله فكل دا ، وربنا يتوب عليك يارب ويجعلك من عباده الصالحين
لعرض الإجابة في فدني اضغط هنا