إجابة علي السؤال: هل قرار التأجيل صح أم خطأ وماذا أفعل مع الضغط النفسي بسبب الامتحانات؟

السلام عليكم، أولا ربنا يعينك ويقويك ويبعد عنك وساوس الشيطان. حبيبتي، ربنا مش هيحاسبك على نتيجة الثانوية العامة وهل نجحتِ فيها بتفوق ولا لأ. ربنا ما دام خلقك في الدنيا يبقى لك قيمة وهدف أكبر من مجرد نجاح في امتحانات مش هي اللي هتحدد مستقبلك ونجاحك. قتل النفس مش حل لمشاكلك، أنت مش مستحملة ضغوط الدنيا مستعدة تواجهي ما بعد الموت والآخرة؟ أرجوكِ شيلي من دماغك الوساوس دي واستغلي الوقت في المذاكرة مهما كان إنجازك قليل. ** بالنسبة للتأجيل والمراجعة للامتحانات فممكن تقرأي إجابتي عن التأجيل والمراجعة على السؤال ده ويا رب تنفعك. https://www.fedni.net/q/89227943/هل-أؤجل-امتحانات-الثانوية-العامة-وما استعيني بالله وإن شاء الله يقويكِ على نفسك وشيطانك. بالتوفيق💚💚

إجابة من mai mahfouz

تم النشر الأحد، ١٤ يونيو ٢٠٢٦

0 تعليق

لعرض الإجابة في فدني اضغط هنا

عندك مشكلة؟ محتاج استشارة؟ فدني مجتمع يساعدك في حل مشاكلك ويجيب عن أسئلتك