إجابة علي السؤال: لماذا أحلم دائمًا بالامتحانات؟

السلام عليكم، عادي جدا. أغلبنا حصل معه كده ولسه بيحصل حتى بعد مرور سنين على الثانوية أو الامتحانات كلها عموما. سواء بقى رايحة مش مذاكرة ولا الوقت بيخلص والورقة فاضية ولا حتى الدوشة اللي مش بتحلي بسببها، حلم لجنة الامتحان من الأحلام المنتشرة. حاولي لا تعطي للأمر حجم أكبر أو تقلقي منه لأن الأحلام في الغالب تفريغ للعقل الباطن ومخاوفه وقلقه.. فممكن ده تفريغ لضغوط الحياة اليومية أو توتر أو قلق متخزن من تجارب الامتحانات السابقة. فمتقلقيش وركزي في الواقع ولا تنسي تقرأي أذكار الصباح والمساء وأذكار النوم وإن شاء الله خيرًا.

إجابة من mai mahfouz

تم النشر الأربعاء، ١٧ يونيو ٢٠٢٦

0 تعليق

لعرض الإجابة في فدني اضغط هنا

عندك مشكلة؟ محتاج استشارة؟ فدني مجتمع يساعدك في حل مشاكلك ويجيب عن أسئلتك