إجابة علي السؤال: ما تفسير زيادة الحزن بين الناس مقارنة بالأجيال السابقة؟

بسم الله هجتهد و أجاوب و حبيت السؤال أوي أوي أوي و بصراحة الإجابة هي كلام انا محتاجة اقوله لنفسي مش إجابة ليكي و بس .. أعتقد و لعله مجرد نقاش أننا في آخر الزمن و هذا سمة من سماته كمان أعتقد ان ده بسبب ضعف الإيمان بالله و السوشيال ميديا اللي خلتنا عايشين في مقارنات فظيعة . و يمكن يكون كثرة الطموح و الرغبات يمكن الحياة فعلا عمالة تزداد صعوبة يمكن ذنوبنا طبعت علينا و ترك ذكر الله و التقصير في عبادته يمكن الوعي الأكثر من الناس زمان زمان البساطة كانت مغطية علي تفكير الناس دلوقتي اتملينا سفسطة و تدقيق في الأمور كمثال ماكانش في واحدة زمان بتقول زوجي نرجسي أو أو أو و لا كان الناس بتشتكي من الوحدة زينا .

إجابة من أم زينة

تم النشر الأحد، ١٢ أبريل ٢٠٢٦

0 تعليق

لعرض الإجابة في فدني اضغط هنا

عندك مشكلة؟ محتاج استشارة؟ فدني مجتمع يساعدك في حل مشاكلك ويجيب عن أسئلتك