السلام عليكم، حياكِ الله يا منه مش هقولك إيه الـ وصلك لـ مرحلة الهلاك النفسي ولكن بلاش تستنزفي طاقتك في كل حاجة حاولي مثلًا تعطي كل شيء قدره خاصةً مع العلاقات متوصليش لـ مرحلة تعطي كل طاقتك لـ قدامك لا بتوازن وكمان حاولي تعرفي أنا وصلت لـ نقطة دي إزاي؟ وطاقتك عامةً أنتِ أولى بيها في حياتك حاولي تعطي نفسك وقت لـ التفكير والخروج من دائرة الهلاك النفسي عشان تقدري تقومي وتكملي طريقك وحياتك وتتعلمي، وتركزي طاقتك تروح فين ومع مين وليه؟ مش أي حد يستحق منك إنك تهلكي نفسك عشانه، أنا مركزة على العلاقات لأني متأكدة إني العلاقات هي أكتر حاجة بتهلك الإنسان، في النهاية بجد أنتِ لأزم تستعيني بالله وتقومي تكملي وركزي على حقك نفسك نفسك ليها عليكِ حق، وبرضو مهارة التدوين هتفرق معاكِ جدًا دوني مشاعرك أول بأول وركزي على إهتمامك بنفسك وصحتك النفسية
لعرض الإجابة في فدني اضغط هنا