إجابة علي السؤال: ما الذي يجب عليَّ فعله؟

نفس الكلام والله انا كمان، انا عندي 18 سنة كنت حاسس من فترة بنفس الكلام لحد لما قربت من ربنا بصلي بجد بخشع في صلاتي ودي مهمة علشان متكونش بتعمل حركات وخلاص ، ابعد عن الموسيقى والكلام اللي ملوش فايدة حتى لو من غير موسيقى ، اقترب من القرآن لا تقرأه كأنه كتاب لا، تدبر في معانيه واستخرج العبر ، تابع شيوخ مثل الشيخ أمجد سمير وغيره هم كثيرون جدا ، وأخيرا اتقي الله لا تكن مثلي في مرحلة الثانوية العامة فأنا لم أتقي الله في اهلي ولا نفسي تبقى ايام على الامتحانات وانا الآن لا أعلم ماذا أفعل ولكن من يتقي الله يجعل له مخرجا

إجابة من Omar Mahmoud

تم النشر الأحد، ١٤ يونيو ٢٠٢٦

2 تعليق

لا تلجأ لأي أسلوب من أساليب الغش ولا تستهل فقط اجلس حاول اعمل اي شيء يساعدك واخلص النية لله عز وجل وأحسن التوكل على الله وأحسن الظن بالله .. (وَمَنْ يَتَوَكّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهْ ، إِنَّ اللَّه بَالِغُ أَمْرِهْ )

تم النشر الاثنين، ١٥ يونيو ٢٠٢٦


يسر الله أمرك ووفقك لخير ما يحب ويرضى

تم النشر الاثنين، ١٥ يونيو ٢٠٢٦

لعرض الإجابة في فدني اضغط هنا

عندك مشكلة؟ محتاج استشارة؟ فدني مجتمع يساعدك في حل مشاكلك ويجيب عن أسئلتك