السلام عليكم اللى انتى فيه دا طبيعى جدا وحصل لينا كلنا حالة التوهان مع الخوف والتوتر اللى بيعمل نتيجة عكسية الا وهى حالة اللامبالاة بس الفكرة ان فى الوقت دا مينفعش اطلاقا حالتنا النفسية تأثر علينا لان انتى فى وقت حرج ويكاد يكون اهم فترة فى حياتك هتلتزمى بالعبادة وتقربى من ربنا اووى علشان التوتر والقلق يهدى لازم متفكريش أبدا فيما بعد الإمتحانات حطى مجهودك وكل اللى تقدرى علية فى الفترة دية بعد كدا بقى دية بتاعت ربنا حاولى قبل ما تبدأى مذاكرة تقرأى قرآن وكذلك بعد ما تخلصى علشان ربنا يبارك مذاكرتك ويحفظهالك اما بالنسبة للمواد ف خليكى ذكية فى المذاكرة الأهم ف المهم بمعنى مثلا هتذاكرى فيزياء ابدأى على طول بالباب التالت لأن دا تقريبا تلت الإمتحان وكذلك فى الكيمياء ابدأى بالعضوية وهكذا والحل الحل الحل الحل حل شوامل لازم تدربى نفسك فى المادة كتير كتير كتير حتى لو فيه سؤال وقف معاكى ارجعى للدرس بتاعه افهمى فكرتة واحفظية وبعدين كملى حل عادى وثقى غى نفسك كدا وانتى شاطرة وهتعديها ربنا يوفقك ويكرمك وييسر أمرك إن شاء الله 🖤
طيب هحاول اعمل كدا يارب اعرف احل بس وشكرا لكلام حضرتك🤍
تم النشر السبت، ١٣ يونيو ٢٠٢٦
لعرض الإجابة في فدني اضغط هنا