إجابة علي السؤال: من أختار من بينهما؟

السلام عليكم، لو عاوزة رأينا ونصيحة فعلا فاللي عاوز مصلحتك مننا هيقول لك ببساطة ابعدي عن الاتنين . أولا، لو أنت مسلمة فالمفروض فيه حدود بين الولد والبنت، بمعنى إن سواء الولد اللي مرتبطة به أو الواد اللي بتقولي بيحبك ومعتبراه صديق ، الاتنين مينفعش أصلا يكون فيه علاقة غير رسمية بينكم. ** الجاد فيهم وعنده استعداد يتقدم ويخطبك كلمي أهلك ويتفضل يتقدم وتبقى علاقة رسمية غير كده يبقى بيتسلى ومفيش معنى للعلاقة دي وفي الآخر ممكن تكوني مرحلة مؤقتة في حياة الاتنين وعلاقة بيملوا بها وقتهم الفاضي وفراغهم العاطفي اللي عندهم. ** لو عاوزة تبعدي فعلا زي ما حاولت كذا مرة فخذي قرار وابعدي ولا تسمحي لصاحبه أو أي حد ياخد قرار عنك أو يوسوس لك بحاجة مش فيها مصلحتك. ** اختاري نفسك وركزي في دراستك، أغلب العلاقات دي كانت نهايتها سيئة للبنت وممكن تاخدي لفة هنا في التطبيق وتقرأي كم المشاكل اللي اتكتبت هنا بسببها والبنات لسه بتعاني عشان تتخطى كسرة قلبها وتعلقها. عموما، اسألي نفسك أنتِ بجد هتستفادي إيه سواء ارتبطتِ بالأول أو التاني، وفي الآخر اعملي اللي يريحك.

إجابة من mai mahfouz

تم النشر الاثنين، ٨ يونيو ٢٠٢٦

0 تعليق

لعرض الإجابة في فدني اضغط هنا

عندك مشكلة؟ محتاج استشارة؟ فدني مجتمع يساعدك في حل مشاكلك ويجيب عن أسئلتك