السلام عليكم، هل بتشتكي من أي مرض أو عندك أنيميا شديدة أو نقص فيتامينات أو بتاخدي أي أدوية عموما؟ الدم بيكون معاه ألم شديد أو أي اعراض تانية؟ هو نزول الدم في غير موعد الدورة زي ما الدكاترة قالوا لك قد يكون السبب اضطرابات هرمونية أو التهابات شديدة أو ضغط نفسي. فأنتِ حاولي تتابعي مع طبيبة واحدة وبلاش تفضلي تلفي على الدكاترة وتغيري الكشف من أول مرة، شوفي في منطقتك أو الأماكن القريبة منك طبيبة شاطرة تقييماتها كويسة وتابعي معها، ممكن تحتاجي فحوصات وتحاليل ومتابعة لفترة، وإن شاء الله يكون الموضوع بسيط. ألف سلامة عليك.
جزاكي الله كل خير
تم النشر الأربعاء، ١٠ يونيو ٢٠٢٦
تمام
تم النشر الأربعاء، ١٠ يونيو ٢٠٢٦
يبقى تابعي أفضل للاطمئنان، حاجة كمان هتفيدك جدا، مارسي رياضة في البيت ولو عشر دقائق في اليوم (ممكن حتى تمارين تمدد بسيطة مش لازم كارديو أو تمارين معقدة) هتحسن الدورة الدموية ونشاط الجسم وتقلل التوتر لو فيه لأن دي كلها حاجات بتؤثر على الهرمونات والدورة.. حسني أكلك طبعا ولو بتشربي كافيين كتير قلليه أفضل.
تم النشر الثلاثاء، ٩ يونيو ٢٠٢٦
هو بيحصل ممكن مرتين ف الشهر وممكن شهر و شهر لا من غير اي حاجة ببص بلاقي دم نزل وحاليا ف وجع ف اخر بطني و ضهري وجسمي كلو تاعبني اوي
تم النشر الثلاثاء، ٩ يونيو ٢٠٢٦
الموضوع بيتكرر كل شهر ولا معه أعراض تانية؟ أنت ممكن تكشفي حاليا للاطمئنان، لو مش متكرر أو معه ألم وأعراض تانية مقلقة ممكن تتابعي نفسك ولو لقيتِه تكرر أو النزيف زاد ولا فيه أعراض تقلق يبقى ارجعي تابعي مع طبيبة ضروري.
تم النشر الثلاثاء، ٩ يونيو ٢٠٢٦
يعني لازم اكشف اصل بقول ممكن عادي او تبويض و الموضوع هيعدي
تم النشر الثلاثاء، ٩ يونيو ٢٠٢٦
خلاص اعملي تحاليل وتأكدي كمان إن مفيش أنيميا وتابعي مع طبيبة واحدة كويسة زي ما قلت وإن شاء الله خيرا.
تم النشر الثلاثاء، ٩ يونيو ٢٠٢٦
انا كان عندي نقص ف فيتامين دال و الكالسيوم بس محللتش ليا فترة
تم النشر الثلاثاء، ٩ يونيو ٢٠٢٦
الله يسلمك يا حبيبتي
تم النشر الثلاثاء، ٩ يونيو ٢٠٢٦
لعرض الإجابة في فدني اضغط هنا