إجابة علي السؤال: هل أشتري سيارة فيرنا أم BMW؟

شوف قدرتك المادية الشهرية هتقدر تدفع مبلع كبير شهريا في البنزين لو ال bm ٦ سلندر او حلي ٤ سلندر برضو استهلاك اعلي من الفيرنا. بص عموما الفيرنا مميزاتها ان قطع غيارها متوفرة وسهلة جدا وموفرة بنزين يعني بتؤدي الغرض بكفاءة. انما الbm واجهة واحلام الطفولة وهتحس بسعادة رهيبة في الأول ( انا شخصيا عاملها خلفية الموبايل 😂) بس قابل بقا الاستهلاك الرهيب لو ٦ سلندر، وبصراحة معنديش فكرة هل قطع غيارها متوفرة ولا لأ بس في أحسن الأحوال هتلاقيها بأضعاف أضعاف تمن نفس قطعة الغيار الفيرنا. فأنا رأيي الشخصي هو حالتك المادية الشهرية هتقدر اصرف عليها ولا لأ؟ وهنا بنتكلم علي مصاريف بجد يعني مصاريف تقرب من قسط عربية جديدة. كدا كدا بريق ال bm هتحس بيه اول كام شهر بس وبعد كدا هتلاقي نفسك اتعودت ومش فارق معاك الفيرنا من الbm.

إجابة من Ibrahem Ahmed

تم النشر الخميس، ١١ يونيو ٢٠٢٦

0 تعليق

لعرض الإجابة في فدني اضغط هنا

عندك مشكلة؟ محتاج استشارة؟ فدني مجتمع يساعدك في حل مشاكلك ويجيب عن أسئلتك