إجابة علي السؤال: هل طبيعي أن ينشغل الإنسان بأفكاره باستمرار وكيف يتعامل مع فرط التفكير؟

ده طبيعي ان الناس كلها بتفكر وبتغرق في افكارها بس لازم تحاول متفكرش كتير لإنه غلط عليك يعني مثلا آنت معدي من علي مكان وعايز تركز علي المناظر الطبيعيه الي فيه كلم نفسك وقول مثلا في ورد لونه كذا او اي حاجه موجودة في المكان وممكن تتكلم بصوت عالي عشان يبقي تركيزك في الي بتقوله وحاول تبعد الافكار الكتير وصفي ذهنك والعب يوجا هتساعدك كتير

إجابة من لينا لينا

تم النشر الجمعة، ١٩ يونيو ٢٠٢٦

1 تعليق

شكراً

تم النشر الاثنين، ٢٢ يونيو ٢٠٢٦

لعرض الإجابة في فدني اضغط هنا

عندك مشكلة؟ محتاج استشارة؟ فدني مجتمع يساعدك في حل مشاكلك ويجيب عن أسئلتك