السلام عليكم
انا بنت عندي 16 سنه مشكلتي اني لما مثلا بيحصل موقت أو اضطر انى أتعامل مع ولد بتوتر جدا وبحس إني مش عارفه أرد أو أفكر وايدى بترتعش لوحدها حتي لو موقف عادي دا طبيعي ولا اي؟ عشان دا بيحصل مع كله حتي الولاد إللي أصغر مني
وعليكم السلام، بصي يا غالية الموضوع مش مشكلة دا شيء طبيعي جدًا لأنك بطبعك حييه وعندك حياء وكمان قلة تعامل ولكن كما قولتي" لما أضطر" يعني بتكوني بتقضي مصلحة معينة أو مثلًا في المواصلات بتحصل كتير التعاملات أو بتاع الخضار ما علينا بالمواقف بصي الحل الأفضل حطي في بالك إنك هتتعاملي لـ دقائق معدوادت وإنك لأزم تكوني قوية وتتكلمي طالما الشي يخصك وعامةً مع الوقت هيكون عادي خاصةً لو الموضوع أمر واقع ولازم تتعاملي أنا بتعامل بقوة بس لما بكون مع أصحابي بعدين كنت مرة بقضي مصلحة حكومية وكنت وحدي اكتشفت اني فعلًا مش بعرف أتكلم أخدت بس ٥ دقائق قولت فيها لنفسي أنتِ هتعرفي تتعاملي عادي في ميت بنت جنبك عادي أقضي مصلحتك وكانت لحظة فارقة معايا وعرفت أتعامل ومن ساعتها بتعمد أعمل حاجات البيت عشان اقوي الجزئية دي عندي يبقى ممارسة ودعم داخلي لنفسك وانسي فكرة التوتر عشان تتعالج🌷
تم النشر السبت، ٢٧ يونيو ٢٠٢٦
@• • أشمعنا المصرين ما هي من مصر هتتعامل مع أجانب يعني؟🙂 وبعدين مالهم المصرين
تم النشر السبت، ٢٧ يونيو ٢٠٢٦
هكذا تكون فطرتكِ أصلها *الحياء* حاولي أن تحافظي على هذه الفطرة باقتصار الاختلاط على الضرورة فقط ، ولا تتعاملي بتداخل زائد مع الرجال سواء أكبر منك أو أصغر
تم النشر السبت، ٢٧ يونيو ٢٠٢٦
عليكم السلام ورحمة الله وبركاته ، ابتعدي عن الولاد تماما لاسيما المصريين الله معك.
تم النشر الجمعة، ٢٦ يونيو ٢٠٢٦
لعرض السؤال في فدني اضغط هنا