تُـقَـيٰ مَـحْـمُـودْ

تمريض

وقريبًا تكبرُ ياولدي وتُريدُ الدَّمعَ؛ فلَا يجرِي!

إجمالي النقاط: 115

1 سؤال

كيف يمكنني استغلال الإجازة الصيفية بشكل منظم وتجنب إضاعة الوقت على السوشيال ميديا؟

أنا خلاص يومين وهبدأ الاجازه حاسه إني تايها جداً ومش عارفه إزاي أستغل الاجازه صح عاوزه أعمل فيها حجات ڪتيره اوي زي إني أبدأ حفظ قرآن من تاني أتعلم لغه الاشاره أتقن أڪتر من هوايه الڪاتبه لاني بڪتب خواطر بس عاوزه بعض التنظيم مش عارفه إزاي أبدا من ده ڪلو لان التعفن الدماغي واخد ڪل المساحه السوشيال ميديا واخده ڪل وقتي مع إني ببقي ڪرها الوقت إلي بقعد عليه فيه فيدوني أرجوڪم

تم النشر الأربعاء، ٢٤ يونيو ٢٠٢٦

1 إجابة

صلي صلاه استخاره واستعيني بالله استخيري الله وهوا الي هيقولك الصح حاولي علي قد متقدري ابتعدي عن الشهوات دي اجلسي في مجالس علم وزودي من قراه قرانك وكلمي خطيبك في موضوع انك عاوزه تسرعي الزواج مش لازم تشترو كل حاجه قبل الزواج ممكن تشترو الي تقدرو عليه حاليا وبعد الزواج اشترو الباقس

تم النشر الأربعاء، ٢٤ يونيو ٢٠٢٦

6 تعليق

وعليڪم السلام ورحمه الله وبرڪاته اهم حاجه يڪون عندك شغلانه تعرف تشتغلها ولما تخلص جيش تشتغل وطول م انت معاك ربنا متقلقش قلقان من بڪره لي يعالم أصلا بڪره في أي إنت عليك السعي بس لاڪن النتيجه دي بتاعت ربنا صلي صلاه استخاره واستخير ربنا في الموضوع بتاع الجواز ودور ليك علي شغلانه تساعدك ودور علي بنت الحلال الي تعيش معاك علي الحلوه والمره وممكن تأجلو موضوع الجواز شويه هيا ڪلها بتاعت ربنا بس احنا بناخد بالاسباب وربنا يعينك ويقويك ويرزقك ببنت الحلال

تم النشر الأربعاء، ٢٤ يونيو ٢٠٢٦


جزاك الله الجنه

تم النشر الأربعاء، ٢٤ يونيو ٢٠٢٦


أنا فعلاً بحاول بس بجد مش عارفه أبدا ازاي شعور الانتگاسه في اي حاجه متابعني

تم النشر الأربعاء، ٢٤ يونيو ٢٠٢٦


أنا عند أبي مجلدات للصحابه والسلفين وحجات هتقربني من ربنا ممڪن احدد الساعه دي اني اسمه بودڪاست ومقرأش رواياات واقرا ڪتب من الي عندي علشان استفاد منها؟

تم النشر الأربعاء، ٢٤ يونيو ٢٠٢٦


أنا مسحت ڪل السوشيال ميديا الي عندي مفيش غير الواتساب وسيباه علشان شغلي اصلا انا يعتبر قاطعت مع نصف أصحابي مش بڪلمهم ڪتير لاني أتقفلت منهم بس أنا منزله روايات علي الفون فممڪن أقعد ساعه بعد الظهر او احدد انا الموعد الي هقعد فيه علي الفون اقرا روايه بأمر الله

تم النشر الأربعاء، ٢٤ يونيو ٢٠٢٦


عاوزه اعرف ازاي احارب التعفن الدماغي انا عندي مواهب كتير بحب التصوير والتلوين والطبخ وبعمل صور من علي بنترست وبكتب خواطر بعمل حجات كتير عندي مواهب فيها بس كل ده ضاع من التعفن الدماغي انا عندي تعفن دماغي بتسبه85%

تم النشر الأربعاء، ٢٤ يونيو ٢٠٢٦

لعرض الملف الشخصي في فدني اضغط هنا

عندك مشكلة؟ محتاج استشارة؟ فدني مجتمع يساعدك في حل مشاكلك ويجيب عن أسئلتك