هل فعلا لو مهندس سافر للشغل في السعودية مش بيتكتب مهندس في الإقامة إلا بشرط خبرة ٥ سنين؟
وبيتكتب عامل في الإقامة
ولازم في بطاقته المصرية يحولها إلى عامل قبل ما يسافر؟
أرجو الإفادة
طب هل فعلا بضطر تغير مهنة البطاقة في مصر إلى عامل قبل السفر؟
تم النشر الثلاثاء، ٢٣ يونيو ٢٠٢٦
ااه قانون العمل فى المملكة لا يتيح لك مزاولة مهنة الهندسة إلا بعد خبرة 5 سنوات فعلاً بس مش بتتكتب عامل ف الاقامه بتتكتب مشرف أو مساح أو مراقب و ملاحظ وهكذا
تم النشر الثلاثاء، ٢٣ يونيو ٢٠٢٦
لعرض السؤال في فدني اضغط هنا