دلوقتي انا بنت عندي ١٤ سنه وكنت يمارس سلوك ال (cutting) والسلوك ده كان فعلا بيريحني وبيعطيني شعور حلو جدا لكن بعدها بفترة (كام ساعة ) ببدأ أشعر بالذنب وازاي انا عملت كده ومش بكون حابه اشوف ايدي خالص وبكون مغطياها طول الوقت بس حاليا وقفته بالإكراه ونفسي ارجعله تاني وفي مدرس صديق والدي وهما متربيين سوا من الصغر لما عرف وشاف منظر ايدي الشمال عند الشرايين ضربني قلمين بس مكنوش بيوجعوا و قال لبابا يوديني لدكتور نفسي اول مره بابا عرف كلمني ونصحني بكل هدوء وتاني مره هزقني شويه بس لما قولت له كفايه سكت وقالي تمام براحتك وهو مدرس الرياضه اخد مني مشرطين ومدرس العلوم اخد مشرطين وصاحبتي مشرط بس مش دي كل حاجه لان كمان أفكاري احيانا بتكون خطيرة شويه عليا و انا كمان منعزلة شويتين عن البشر ومش بعرف اتعامل اوي لاني اغلب حياتي عشتها في السعوديه وكنا مش بتخرج من البيت خالص غير للمدرسة ولسه راجعه قريب وقابلت تنمر طبعا بسبب اختلاف اسلوبي عنهم في التعامل والكلام وكمان احيانا مش بعرف افرق بين حدث هل هو في الحقيقة أو في الحلم وده حصل مش كتير تقريبا تلت أو أربع مرات على فترات يعتبر متباعده ودائما بتعصب بسرعة بس انا حساسه أوڤر بعيط من اقل كلمه عني احنا عندنا المدرسين بتعاقب عن طريق أنها بتضرب على اليد بعصايه فأنا لما المدرسين بيضربوني بحس بعدها براحة لكن لما بيزعقولي بعيط وبفضل مأريفة طول اليوم احيانا بحس اني بدلع أو انا اللي مكبره الموضوع وان انا مفيش فيا حاجه او اني ممكن اكون عايزه الفت انتباه أو حابه دور الضحيه بس بجد والله بتجيلي أفكار وحشه اوي عليا و كمان دائما بحس بالفشل وان كل اللي حواليا سابقين فكرت اقترح علي بابا اروح لدكتور نفسي بس مش عارفه اصارحه ازاي بس في نفس الوقت حاسه اني مكبره الموضوع
تم النشر الخميس، ٢٥ يونيو ٢٠٢٦
بجد شكرا والله على كلامك ده هو بجد أفادني جدا وهحاول اعمل كده بإذن الله 🥰🥹
تم النشر الجمعة، ٢٦ يونيو ٢٠٢٦
تمام هجرب وان شاء الله تظبط هو اصلا كل اللي حوليا بقو شايفني مريضة و بيهاودوني زي الاطفال
تم النشر الجمعة، ٢٦ يونيو ٢٠٢٦
بفكر أكلمه في الموضوع ده من الموبايل
تم النشر الجمعة، ٢٦ يونيو ٢٠٢٦
هما لما اقترحوا فكرة الدكتور النفسي كان من باب التهديد أو انهم مش هياخدوا الموضوع جد ففكرت اني ممكن أكلمه في الموضوع على الموبايل و منتكلمش فيه وش لوش وللأسف انا الاخت الكبيرة
تم النشر الجمعة، ٢٦ يونيو ٢٠٢٦
مهو المشكله انا علاقتي بوالدي احسن من والدتي بمراحل بس علاقتنا سطحية اوي
تم النشر الجمعة، ٢٦ يونيو ٢٠٢٦
انا حاسه اني مش قادرة اواجهه وش لوش
تم النشر الجمعة، ٢٦ يونيو ٢٠٢٦
لعرض الملف الشخصي في فدني اضغط هنا