Laila Stora

إجمالي النقاط: 40

0 سؤال

0 إجابة

6 تعليق

بس حقيقي اهلي مش معترفين ان هم غلطانين معايا مش معترفين ان هم اذوني مش معترفين باي حاجه من دي شايفيني ان انا الوحشه بس شايفين انا انسانه مريضه شايفين كلام كثير كل حاجه معفنه فيا انا يعني مش مقدرين فعلا اللي انا بحس بيه بيقولوا لي ان انا بوسوس وابقى شايفين ان اختي هي تستاهل اكتر مني وشايفين ان هي ليها حق اكثر مني وبابايا بيقول معلومات في الدين غلط بيقول ان مرات خالي محرم لاخويا بيقول حاجات كثير قوي غلط حقيقي انا متضايقه منه بجد وبيحلف بالله ان هي محرم واجي اقول له حرام يجوا بيقولوا طالما انا بتكلم في الدين يبقى بر ابويا وامي بس هم حقيقي تعبوني نفسيا وانا مش قادره اكلمك مش عارفه احبهم خالص بقى جوافه اجواء بقيت شايفه ان امي بس انا مش كويسه بقيت تفرق بيني وبين اخواتي بقيت حاسه ان انا بكره اخواتي بسببها يعني باختصار اخويا قلت عليه مش راجل علشان خاطر بيعمل مواقف كثير بحس بكده يعني بره مرات خالي بتنظف هو قاعد يعني انا ما ينفعش اخويا يشوف مرات خالي وهي بتنضف بتحرك نفسها مره ثانيه واحنا في الفرح روح سابنا احنا ندور على القاعه ومشى مره ثانيه اعرف ان ابن عمي ضربني وما اتكلمش لما قلت لبابا ان هو مش راجل بابا زعل وقال لي لا راجل غصب عن اي حد بس حقيقي انا مش شايفه ان اخويا كده خالص وفي مره عمتي بتطلب منه خط ان هو يجيبه لها قال ليه اقول ليها تجيب 50 جنيه عشان يجيب ليها الخط غير فلوس الخط يعني بياخد فلوس من بنت عمتي عشان يجيب لها الخط ولما قلت لبابا كده بيقول لي عادي بقيت بصراحه بحس تفكيرهم مقزز جدا وبابا بيحلف بالله محرم لاخويا

تم النشر الاثنين، ١٥ يونيو ٢٠٢٦


انا عايزه ازاي اتصرف مع اهلي علشان فعلا انا تعبت يعني مش مجرد كلام بس كلموني يعني انا عايزه اعرف هل هم اللي غلطانين ولا انا اللي غلطانه انا عارفه ان انا كمان غلطانه وبغلط فيهم وده حرام جدا بس حقيقي انا مضغوطه هما مش حاسين بيا خالص شايفين ان انا قاهره نفسي وبزعل نفسي كل الناس شايفه كده ومش عارفين قد ايه ان انا تعبت في الوسوسه في ظهري وحاليا انا داخله تالته ثانوي مش عايزه ادخل وربنا غضبان عليا ولا حد زعلان مني ونفسي اجيب مجموع كويس بس الموضوع مش سامح يعني انا فعلا تعبانه نفسيا بفكر ااجل السنه

تم النشر الاثنين، ١٥ يونيو ٢٠٢٦


السلام عليكم ورحمة اللّٰه انا بنت 17 سنة كان عندي وسواس قهري وكنت باخد ليه علاج بعد ما روحت لدكتور ولما وقفت العلاج كل حاجه فيا ادمرت بقيت اكره الدنيا حواليا وبقيت بتعامل بطريقة مش كويسة بقيت احس انهم جايين عليا ومش حاسين بيا يعني اول ما جه ليا الوسواس والدتي كانت مفكراه شيطان وبتقولي اطلع يا شيطان منها وكانت بتضحك هي وخواتي كنت بعيد الوضوء والصلاة والموضوع كان مقزز بصراحه والدتي كانت بتقول ليا كلام بيزعلني جامد في مرة وقفت توضيني علي باب الحمام وبعدين عدت الوضوء تقريباً كذا مرة سابتني ومشت قعدت اعيط في الحمام واتحايل عليها تيجي وانا منهارة في الحمام وكذلك خواتي كانو بيعملوا معايا كدا كنت بحس اني قليلة اختي في مره اتعصبت عليها وزعقت ليها قالت ليا روحي خدي علاجك علشان تهدي واخويا كنت غيبت في مره في الحمام قال لوالدتي اني أخرج وانا مخرجتش جت والدتي قالت معلش يا بني بمعني الكلام اني مريضة وحمل يعني عليهم قال وهي مريضة انا مالي وشتمني لفظ مش كويس وفي مره بقول لوالدتي اني ادرس في اسوان قالت ليا انتِ قادرة تعتمدتي علي نفسك هنا علشان تعتمدي علي نفسك هنا بسخرية كدا وقالت اني بحتاج الي يوضيني وبابا في مره كانت عندي تعبير في العربي عن الماء فبقول ليه كتبت اي قالي ما تعملي كدا وضحك لاني كنت بصرف مايه كتير بسبب إعادة الوضوء وخواتي الصغيرين كانو بيقولوا عليا مريضة وكانو بيهددوني أنهم يقولوا لقرايبي😭 انا حسيت بالنقص جامد وبعد الي والدتي عملته لما قولت ليها قالت معملتش حاجه انتي الي قاهره نفسك وشايفه انها مش غلطانه خالص غير كدا كمان اختي في كلية في مره طلبت من والدتي كوتشي قالت ليا خليكي علي المدرسة بعدها اختي طلبت جذمه عطت ليها الفلوس تجيب لما اتعاركت زعلوا وقالوا انو اختي أولي علشان في كلية ملاحظة احنا كنا رايحين فرح واختي مرضتش تديني الكوتش بتاعها خالص وروحت بكوتشي متقطع حتي اللبس مقصرين فيه روحت في مره مع والدتي نجيبوا لبس الفلوس ليا وليها جابت بيجامه انا عارفه انها هتديها لأختي بس قولت ليها اني المفروض أولي لاني معنديش ليا حاجه نضيفة اخر بجامه جت ليا من حوالي 3 سنين بيجامه شتوي باقي البجايم الي بلبسها بتاعت اختي الكبيرة الي معتش بتلبسهم ماما كانت شافت بجامه ب 200ج خفيفة كدا وقالت أخدها قولت ليها هاخدها لو اتبقي فلوس بعد ما اجيب الجاكيت والبوت وجابت بجامه لأختي ب 700 ج تقريبا وتقولي اختك في كلية اختك أولي حتي والدي بيقول كدا بحس اني مظلومه وبيقولوا اشمعنا خواتم التانين مش بيتكلموا اشمعنا انتي بس ، والدي كان عاطي الفلوس لوالدتي ليا وليها بسس وبعدين البيجامه قولت لوالدتي هاخدها قالت لا وعطتيها لاختي بصراحه انا موجوعه جامد ومش هقدر انسي المواقف دي كلها انا حقيقي مش قادرة علي كل الي بيحصل وبيقولوا اني بجيب ونزلت حقيقي انا نزلت اشتري وشايفين انهم مش منقصني حاجه مش هقول اني حلوه العكس انا يغلط معاهم وبقت ردودي مش كويسة وحقيقي انا زعلانة من نفسي لانو حرام وهما شايفين أنهم صح واخويا بيفصل يتريق عليا ويقول شيخه هو وخواتي انا كرهت نفسي وقولت ليهم هدعي عليكو قالوا مش هيستجاب بس حقيقي انا تعبت من اهلي تعبت جامد اوي امي عارفه اني بعيط في الحمام مش بتهتم اختي في مره عيطت بسببي في الحمام امي دعت عليا أما أنا لا مش فارق انا حقيقي بقيت انسانه وحشه كاره كل الناس واولهم اهلي بسبب التعامل مش قادرة احبهم بيبني وبينهم فجوه حاولت اكلمهم منفعش انا كلامي بزعق بحق بس محدش فاهم قد اي انا محتاجه حضن ومحتاجه حنان وقيمه انا القلم في مرة بطلب من والدي قالي هتعملي بيه اي وحصل تحقيق ولما بقول ليه كدا بيزعل مني ويقولي انا عمري ما اشتريت قلم لنفسي انتو يتخلصوا الأقلام في أي القلم روتووب 5ج عادي والله ويقولي مشوفتش البنات الي قدك بيروحوا يشتغلوا وبعدين ينضربوا انتي بتاخدي الحاجه علي الجاهز وغلطت في اخويا جدا بحق بسبب انو بيتريق عليا بكرر تاني اني م ملاك العكس بتعامل بأسلوب مش كويس وبقيت انسانه مش واثقة في نفسها انا ايدي ورجلي بيعرقوا لما بقول لبابا عايزه اكشف بيقولوا بدلع ولما طلع ليا جلد زيادة في أيدي وقولت عايزه اشيله اتريقوا عليا ادعولي

تم النشر الاثنين، ١٥ يونيو ٢٠٢٦


دلوقتي انا لسه باعتها الرسالة دي وجايه ابعت رسالة تانيه بيقولي اني اكتب اجابه مفيدة وليس تعليق علشان اقدر ابعت الرسالة بتاعتي اعمل ايي؟

تم النشر الاثنين، ١٥ يونيو ٢٠٢٦


ممكن تصلي استخارة الأول وإن شاء اللّٰه ربنا يقدم ليكي الي فيه الخير

تم النشر الاثنين، ١٥ يونيو ٢٠٢٦


انا محتاجه دكتور اتواصل معاه لوحدي

تم النشر الاثنين، ١٥ يونيو ٢٠٢٦

لعرض الملف الشخصي في فدني اضغط هنا

عندك مشكلة؟ محتاج استشارة؟ فدني مجتمع يساعدك في حل مشاكلك ويجيب عن أسئلتك